Blogs laten

schrijven

Ja, als je een bedrijf hebt moet je bloggen. Dat weet je inmiddels wel. Maar waar haal je de tijd vandaan? Waar moeten je blogs eigenlijk over gaan? En hoezo willen mensen lezen wat jij te zeggen hebt? Ben je wel interessant genoeg? En schrijf je wel goed genoeg?

Schiet het bloggen er steeds weer bij in? Zie je ertegen op? Laat je blogs dan gewoon schrijven. Scheelt je een hoop tijd en levert je veel op.

Blogs laten

schrijven

Ja, als je een bedrijf hebt moet je bloggen. Dat weet je inmiddels wel. Maar waar haal je de tijd vandaan? Waar moeten je blogs eigenlijk over gaan? En hoezo willen mensen lezen wat jij te zeggen hebt? Ben je wel interessant genoeg? En schrijf je wel goed genoeg?

Schiet het bloggen er steeds weer bij in? Zie je ertegen op? Laat je blogs dan gewoon schrijven. Scheelt je een hoop tijd en levert je veel op.

Blogs laten
schrijven voor
je bedrijf

Een autoriteit worden in je vakgebied. Makkelijk meer klanten aantrekken. Naamsbekendheid. Natuurlijk wil jij dat ook. Goede en leuke blogs helpen je daar ontzettend bij. Je bent namelijk duidelijk aanwezig op het wereldwijde web en goed zichtbaar in de zoekmachines. 

Tja, dat is natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar misschien weet je niet hoe je het aan moet pakken. Of je hebt geen tijd. En geen inspiratie. Of je houdt gewoon niet van schrijven. Hoe lekker is het dan als je het gewoon kan laten doen? Wél de resultaten, niet het gedoe. Je krijgt goede teksten, meer leads, én je hebt meer tijd over om je bedrijf te runnen.

Waarom Mevrouw Alfabet?

k

Altijd duidelijke taal

Geen wollige teksten of vaag vakjargon. Gewoon eenvoudig en duidelijk.

Waardevolle content

Geen korte blogjes van 300 woorden. Je blog wordt zo lang als nodig is.

 

R

Door tot jij tevreden bent

Geen beperkende correctierondes. We stoppen pas als jij het goed vindt. 

“Het is niet makkelijk om een tekstschrijver te vinden die zulke kwaliteit levert. Van Helma kun je op aan. Haar schrijfstijl is helemaal van deze tijd en ze begrijpt doelgroepgericht schrijven. Ze is betrouwbaar, uitermate secuur en goed bereikbaar.”

Yoni Pasman

Journalist en tekstschrijver

Blogs en SEO

Als je je blogs door mij laat schrijven, krijg je uiteraard altijd blogs die SEO-proof zijn. En nee, dat zijn niet van die teksten waar de SEO vanaf spat. Dat is storend en leest niet lekker. Ik verwerk de zoektermen op een natuurlijke manier in de tekst, zodat je lezers je blogs ook echt met plezier lezen. 

Zo bouw je een flinke hoeveelheid teksten op waarmee je bedrijf steeds weer gevonden kan worden in Google. We maken eigenlijk een soort bibliotheek voor je, vol met waardevolle informatie over jouw dienst of product. En dan? Je bezoekersaantallen stijgen en je krijgt meer klanten binnen via je site.

Je blogs laten schrijven: hoe werkt het?

  1. Brainstormen
    • Zelf blogonderwerpen bedenken is soms lastig. We gaan samen brainstormen zodat we een mooie lijst met onderwerpen hebben.  
  2. Briefing
    • We gaan dieper in op het betreffende blogonderwerp. Welke info moet erin? Lever jij die info aan? Moet ik iemand interviewen? Research doen?
  1. Schrijven
    • Ik schrijf je blog voor je gebaseerd op de info die je me hebt gegeven, de info die ik zelf heb opgezocht of die ik heb verkregen via een interview.
  2. Feedback
    • Jij leest de blog en geeft feedback. Aan de hand daarvan doe ik aanpassingen, zodat jij helemaal tevreden bent met het eindresultaat. 

Wat kost het om blogs te laten schrijven?

Alle bedragen zijn exclusief btw.

“Helma is dé persoon die je moet hebben als je professionele teksten wilt voor je website of webshop.”

Julia Knieja-van Wijk

Onaroo

Veelgestelde vragen over blogs laten schrijven

Wat is precies je werkwijze als ik mijn blogs door jou wil laten schrijven?

Tijdens een eerste kennismaking overleggen we over wat je wilt. Dit is vrijblijvend en doe ik meestal telefonisch. Als je niet al te ver weg woont, kom ik bij je langs. Ik wil weten wat voor bedrijf je hebt en welke plannen je hebt met je blog. Hoeveel blogs wil je laten schrijven? Wat wil je uitstralen?

Lijkt het je wat en gaan we samen aan de slag? Dan gaan we brainstormen. Ik wil graag veel weten over je bedrijf, zodat ik lekker veel informatie heb. Zo komen we vaak al op ideeën voor je blogs. Daarna schrijf ik je eerste blog en bepalen we of de toon en de inhoud passen bij jou, je bedrijf en je klanten. Je geeft feedback en op basis daarvan pas ik de tekst aan. Zodra we het eens zijn, schrijf ik de rest van je blogs.

Wanneer alle blogs klaar zijn, lees jij alles grondig door en geef je weer feedback. Daarmee ga ik dan weer aan de slag.  Ik ga net zo lang door tot jij tevreden bent, maar over het algemeen zijn er maar een of twee correctierondes nodig. 

Is het niet raar als ik niet zelf mijn blogs schrijf?

Vind je het een gek idee dat iemand anders schrijft namens jouw bedrijf? Hoeft niet. Het gebeurt zelfs heel vaak. Want wie wil dat nou niet? Toffe blogs zonder dat het veel tijd kost? En als je je blogs door mij wilt laten schrijven, overleggen we áltijd over inhoud en stijl. We zorgen er samen voor dat je blogs helemaal passen bij jou én bij de klanten die je wilt aantrekken.

Als je je blogs liever zelf schrijft, maar wel zeker wilt weten dat het goed is, dan kun je er natuurlijk ook voor kiezen om ze te laten corrigeren of redigeren.

Moet ik me voorbereiden als ik jou mijn blogs laat schrijven?

Ja. Tijdens de briefing stel ik je namelijk een hele hoop vragen. Ik wil sowieso precies weten wat je allemaal doet. Welke diensten bied je bijvoorbeeld aan? Of welke producten? En hoe ga je te werk? Welke service bied je? Wat onderscheidt jou van de rest? Wie is je doelgroep? En welke schrijfstijl past bij jou? Om dit allemaal duidelijk te krijgen, is het handig als je van tevoren al nagedacht hebt over dit soort vraagstukken.

Hoelang duurt het tot de blogs klaar zijn?

Dat verschilt. Wil je twee blogs? Of acht? Moet ik een interview plannen? Of lever jij de informatie aan? Hoe lang het duurt hangt mede van deze dingen af. Soms is een blog binnen twee dagen klaar, soms duurt het anderhalve week. Het helpt natuurlijk als onze communicatie lekker vlot verloopt. En als jij en ik het allebei druk hebben, duurt het allemaal gewoon wat langer. Kortom: het ligt nogal aan de omstandigheden.

Hou er wel rekening mee dat ik vanwege drukte niet altijd gelijk kan beginnen met je blogs. Wacht dus niet te lang met contact opnemen, want dan hoef je ook niet onnodig lang te wachten op de teksten. 

Hoe lang zijn de blogs die je schrijft?

Ik hanteer geen maximum lengte voor gewone blogs, want daar geloof ik niet in. Je blog wordt zo lang als nodig is. De ene keer is dat misschien 700 woorden en de andere keer 1200. Dat ligt helemaal aan het onderwerp.

Er is wel een uitzondering, namelijk als het gaat om een zogenaamd monsterblog. Monsterblogs zijn gauw 2000 tot 3000 woorden lang en vragen om een andere aanpak. Deze vallen dus niet in mijn standaard blogpakketten.

Monsterblogs scoren vaak goed in de zoekmachines, mits ze waardevolle informatie geven. Dus het is het overwegen waard om af en toe zo’n monster van een blog te laten schrijven. Lijkt je dat wat? Neem dan contact met me op, dan overleggen we over de prijs.

Hoe lever je de blogs aan?

De conceptversies lever ik altijd aan in Word. Dan kan jij er, terwijl je de teksten beoordeelt, in Word bij typen wat je graag anders ziet. Zodra we allebei helemaal tevreden zijn, stuur ik de eindversie van de teksten in Word naar je toe. Heb je een WordPress-website? Als je het handig vindt, dan zet ik de blogs voor je op je site. Dan hoef je dat zelf niet meer te doen. Scheelt je toch weer tijd.

Wat als ik meer of minder blogs wil laten schrijven dan in de pakketten?

Wil je maar één blog? Voor losse blogs reken ik € 160 euro. Hoe meer blogs je afneemt, hoe lager de prijs per blog wordt. Ik werk hiervoor alleen met de bovenstaande pakketten.

Bij 8 blogs betaal je net iets minder dan € 125 per blog. Wil je meer dan acht blogs? Bijvoorbeeld zodat je een aantal maanden vooruit kunt met nieuwe content? Dan blijft de prijs €125 per stuk.

En je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om elke maand twee, vier of acht blogs af te nemen. Dan rekenen we ook gewoon per maand het bedrag af voor die blogs. Wil je de ene maand twee blogs en de andere maand vier? Ook helemaal prima.

Lever je ook afbeeldingen voor de blogs?

Nee, ik hou me alleen bezig met de teksten.

Doe je ook zoekwoordenonderzoek?

Nee, maar voor blogs zijn de zoektermen vaak vrij duidelijk omdat je tips geeft of antwoord geeft op een bepaalde vraag. Daar is niet altijd onderzoek voor nodig. Wil toch graag zoekwoorden laten bepalen? Dan verwijs ik je naar Peter van Dami Marketing. Hij achterhaalt welke zoektermen relevant zijn. Die zoektermen gebruiken we vervolgens voor je blogs.